Hamish MacInnes (M5), Jean-Marc Boivin (M9)

Jääronimine
Jäämarsruut
20...25 m
Soe, selge, sademeteta

Video ronimistripist "Supercouloir 2018"
Pildialbum

2018. aasta talvel motiveeris mind mõte ronida Prantsuse Alpides üks väga kaunis, aga samavõrd tehniliselt keerukas mäemarsruut Mont Blanc du Taculi põhjaseinal nimega Supercouloir. Ma leidsin endale mõttekaaslasteks Henry, Mikaeli ja Aleksei ning selle eesmärgiga asusime me teele 25. jaanuarist kuni 9. veebruarini kestvale talvisele jääronimis- ja alpinismitripile. Kuna teadsime Henry'ga juba eelneva aasta kogemusest, et Chamonix's on talvel ronimiseks häid olusid tabada üsna keeruline, olime seekord sättinud endale mitu tagavaraplaani. Nõnda ei lasknud me ennast heidutada, kui Chamonix'sse kohale jõudes saime teada, et ilmastikutingimused, keskmisest kõrgem laviinioht ning kehvad jääolud ei võimalda hetkel Supercouloiri ronimist kaaluda. Selle asemel võtsime ette nimekirja teistest jääronimispiirkondadest, mille kohta olime eeltööd teinud ja teadsime, et kohtame seal heas konditsioonis marsruute: La Grave, Ecrins'i rahvuspark, Cogne.

Pärast soojendusronimist La Grave's ning sisutihedat ja sündmusterohket ronimist Ecrins'i rahvuspargis ja Cogne's, tegimegi katse ronida Supercouloiri. Et marsruut polnud konditsioonis, laskusime tagasi alla Chamonix'sse, kuna reis hakkaski juba lõpule lähenema. Enne kojusõitu külastasime aga veel ühte tuttavat drytoolimise kohta nimega Le Fayet. Tegu on terves ulatuses ülekaldega kaljuseinaga, kuhu on rajatud mitmeid drytoolimis-marsruute. Proovisime trenni mõttes kahte neist:

Rada: Hamish MacInnes
Raskusaste: M5
Pikkus: 20 m
Aeg: 14:00-15:30 (kõik altjulgestuses)
Marsruudikirjeldus

Rada: Jean-Marc Boivin
Raskusaste: M9
Pikkus: 25 m
Aeg: 15:30-17:00 (kõik altjulgestuses, kuid päris tippu ei jõudnud keegi)
Marsruudikirjeldus

Lihtsama raja (M5) läbisime kõik altjulgestuses ja puhtalt. Raskemal, laealusel rajal (M9), ei jõudnud sel korral aga keegi päris tippu. Hea trenn ikkagi!