Gidan, mööda kaguharja, 2A

Alpinism, tehniline klass (kõrgused kuni 6000 m)
Tipu kõrgus meetrites:
2A (vene r.k.)
Bezengi, Kaukasus, Venemaa
07.08.2015
  • Oleg Miroshnikov (grupijuht)
  • Ernest Cunculis
Kaljumarsruut
767 m
Soe, selge, päikseline

Asusime Tjoplõi Ugol'i laagriplatsilt Gidani suunas teele kell 4:20. Kuni Gidani ülemise tsirkuseni oli päike alles mäeharja taga, kuid õigepea värvusid oru läänepoolsed nõlvad juba päiksetõusu toonidesse ning võisime pealambid välja lülitada. Kell 6:20 jõudsime sadulani, kus meid tervitas avar, soe ja selge, kaugele põhja poole ulatuv vaade. Panime peale vööd, jaotasime ära varustuse, grupeerisime end seonguteks ning asusime mööda kaguharja tipu poole ronima.

Liikusime kahes kolmikus. Esimene seong: Rees, Oleg ja Ženja. Teine seong: Paša, Ernest ja Vlad. Valdavalt liikusime üheaegses julgestuses – Rees tekitas esironijana julgestuspunkte ning järgmised ronisid neist lähtudes. Aeg-ajalt saadeti tagumisest seogust varustust taaas esironijale. Harjamarsruudile jäi ka paar 6-meetrist seinakest, mille läbisime ükshaaval, vahelduvjulgestuses. Gidani tippu (4167 m) jõudsime kell 9:15. Pärast tavapäraseid tipuprotseduure laskusime mööda 1B-marsruuti: üks köietäis sportlikult, kuid edasi mööda rusunõlva. Telkideni jõudsime kell 11:30 ehk kokku olime marsruudil olnud pisut üle 7 tunni.

Tore soojendusmarsruut, 2A vääriline. Koostöö oli hea, tempo reibas ja ilmataat armuline.