Rannamõisa

Aastakümneid alpinistide seas kasutusel olev paik jääronimiseks. Lumerohke talve puhul tekib talve teises pooles ja varakevadel suures ulatuses jääd.

Jääronimispaik asub veidi Tallinnast väljas, Tabasalust edasi, Tabasalu kirikust ca 717m  (veidi, ca 492m edasi Sõrve tee bussipeatust) pärast keerata paremale - teeristis näitab silt "Muraste piirivalvekordonile" ja minna veel otse mööda seda teed ca 750 meetrit. Enne kui tee päris pankranniku servale ja langema hakkab, tuleb tee äärde auto parkida. Seejärel tuleb lepavõsa vahelt leida sobiv koht laskumiseks pangalt alla merejääle.

Teine võimalus on sõitagi seni, kuni tee jõuab pankranniku servale ja laskumise järel on paremat kätt väike parkla, auto saab sinna jätta, laskuda merejääle ja jalutada ca 700 meetrit tagasi Tallinna poole ronimispaigani.

Pankranniku kõrgus siin ca 17 meetrit, kohati püstloodne, kohati veidi laugem, jääd reeglina piisavalt et kõiki põhilisi jääronimisega seonduvat praktiseerida.

Ronimispaiga asukoht.

Asukoha skeem (JKAK kodulehelt)

Mõned fotod varasemast: foto1foto2foto3foto4

Rikkalike jääolude korral on kogu pank enam kui saja meetri ulatuses jääga kaetud, nii on ronimis ja katsetamisvõimalusi rohkelt.

ps. All merejääl võimalik ka telkida-ööbida, sageli kasutatakse seda võimalust et kaks jääronimispäeva omavahel ühendada ja ka pealambivalgel hilisõhtu tundideni ronida.

Transport.

Tallinnast viib Balti jaamast Harju maakonnaliinide bussid  Klooga maantee suunal, maha tulla Sõrve tee (peatust pärast Rannamõisat) bussipeatuses.

Mõnusaks alternatiiviks on sõita ühistranspordiga Tabasallu, edasi jalutada läbi Tabasalu looduspargi mereranda ja mööda jääd lääne poole kuni ronimispaigani (Tabasalu keskusest ca 4,2 km).