 |
Marsruut nr. 71
- Tüüp:
- Mägimatk
- Tipu kõrgus meetrites:
- 2618
- Raskuskategooria:
- 5
- Piirkond:
- Kirde-Altai, Venemaa
- Marsruudi alustamise kuupäev:
- 20.02.2019
- Marsruudi lõpetamise kuupäev:
- 06.03.2019
- Osavõtjate arv:
- 8
- Retke osalejad:
-
- Hendrik Proosa (grupijuht) (Jõudis kõrgusele: 2618m)
- Kea Kiiver (Jõudis kõrgusele: 2618m)
- Uku Rooni (Jõudis kõrgusele: 2618m)
- Juhan Heinma (Jõudis kõrgusele: 2618m)
- Indrek Hiiesalu (Jõudis kõrgusele: 2618m)
- Triinu Rooni (Jõudis kõrgusele: 2618m)
- Matt Rammo (Jõudis kõrgusele: 2618m)
- Lauri Stern (Jõudis kõrgusele: 2618m)
- Raskuskategooria grupi hinnangu järgi:
- ei oska öelda
- Marsruudi iseloom:
- Kombineeritud marsruut (kalju + lumi-jää)
- Marsruudi kõrgustevahe meetrites:
- Õgvendatult Google Earthis GPS-i marsruudi alusel 7.5 km tõusu, 8 km laskumist
- Ilmastikutingimused marsruudi läbimise ajal:
- Vahelduvad, enamus marsruudi läbimise ajast hea või väga hea, mõned päevad tuulised-tormised kehva nähtavusega. Külma mõõdukalt, päeval paar miinuskraadi, öösel maksimaalselt -17.
- Kommentaarid:
Plaan oli teha 1:1 järgi mõned aastad tagasi ühe Peterburi matkagrupi läbitud marsruut, mille kirjeldus on leitav siit:
http://www.tourism.ru/phtml/users/get_report.php?784
Meie nn. etalonmarsruudi raskuskategooria oli läbijate hinnangul vene suusamatkade klassifikatsiooni järgi 5 kat. Ei oska ise kommenteerida, aga vaadates läbijate varasemaid tegemisi pole põhjust nende hinnangus suurt kahelda. Läbisime marsruudi põhimõtteliselt samalaadselt paari väikese muudatusega: lisasime ühe kuruületuse et vältida mööda orgu väikese tüütu ringi tegemist ning jätsime ajapuuduse kartuses välja kaks radiaali marsruudi kõrval asuvatele tippudele (Jamboš ja Akkaja). Vesteldes hiljem kohalike matkavanadega saime teada et marsruut olla põhimõtteliselt samalaadne kunagise marsruudi nr. 71-ga, mille kirjeldus peaks olema olemas raamatus Kirde-Altai suusamatkamarsruutide kohta, ilmumisaasta kuskil 70-ndate esimmeses pooles.
Marsruudi läbimine oli üldjoontes väga edukas. Kuna oli teada et piirkond on eraldatud ja grupp peab toimima autonoomselt: piirkonna keskelt on lähimad asulad kõik mitme päevateekonna kaugusel ning mobiililevi puudub, siis sai omajagu tööd tehtud marsruudi, menüü, varustuse jms üle marineerimisel, et kõik oleks tipp-topp. Grupi tuumik on varasemalt koos käinud juba mitmetel suusamatkadel Venemaal ning selle matkaliigi omapäradega tuttav.
Logistikat on pikemalt kirjeldatud matkapäevikus, lühidalt kokku võttes liikusime marsruudi algusessse rongiga (Tallinn - Moskva - Barnaul) ja mikrobussiga ning marsruudi lõpust tagasi mikrobussiga, lennukiga (Barnaul - Moskva - Peterburg) ja bussiga. Rongiga mineku kaks peamist põhjust olid varustuse algkaal (kogu söögi ostsime ja pakendasime Eestis) ning soov mitte anda end lennureisiga kaasneda võivate viivituste meelevalda, mis võivad panna põntsu marsruudi läbimisele.
Varustus oli meil traditsiooniline, suur grupitelk Zima, telgiahi (kütsime ainult ühe korra), bensiinipriimused jne. Suusad kõigil kantidega plastikud, suusanahkasid polnud kellelgi. Järgmine kord võtaks kindlasti nahad, kuna suusa enda kalasaba sealses suhkrulumes ei pea. Ise rakendasime vana head nööride alla sidumise trikki, mis aitas suuremast hädast välja. Lisaks oli kaasas neli plastkelku, 8 inimese peale jaotus grupp neljaks raja-ajajaks ja neljaks vedajaks, rolle vahetasime vastavalt vajadusele. Kelgud olid kindlasti kasulikud et vähendada seljakoti kaalu ja vähendada nii vaeva kui lumme vajumist (kuigi vaevaline oli ka kelkudega, eriti sisenemisel kui oli märkimisväärselt järk tõus metsas mööda jõeorgu).
Menüü oli põhjalikult läbi vaieldud ja töötatud, kasutame alati põhimõtteliselt samalaadset menüüd, iga kord erinevaid täiendusi-parandusi lisades. Lihakraamina kasutasime taaskord vana head koomaklubi stiilis konservi, st. õllepurkidesse pakendatud puhtas rasvas hautatud sealiha. Keskmine päevakaal inimese kohta oli 850g toitu, mis meie hinnangul on talvel optimaalne kaalu ja kalorsuse osas eeldusel et menüüs on piisavalt rasva. Kiirtoite a'la tactial foodpack me ei kasuta, kuna nende hinna-mahu-sisu parameetrid ei vasta eriti hästi suusamatka vajadustele ja võimalustele.
Pikem kirjeldus meie käigust ja igasugu muud infot on leitav järgnevatel linkidel.
Matkapäevik, kirjutatud jooksvalt ja toksitud sisse kõigi kirjavigadega: https://drive.google.com/file/d/1H7-ZfLu-OJnnHhPyHQwpxVrqmyb4s6yI/view
Matka ettevalmustuse teema matkafoorumis: https://www.matkafoorum.net/viewtopic.php?f=27&t=3534
Menüü: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Z8JkKvdHbHJedl0SByGEteBHi8VBp1Gw7gygfBhcv4s/edit?usp=sharing
Varustuse tabel (eri lehtedel erinevat infot): https://docs.google.com/spreadsheets/d/1adv9NcNt8dg4-nTGOEEoy67zZ29apQO8-EwEOzEKwwA/edit?usp=sharing
Hendriku pildid: https://photos.app.goo.gl/AkGQWo9BX7Y4KQCJ8
Kea pildid: https://photos.app.goo.gl/bWpbeekGntD4AWHA9
Uku pildid: https://photos.app.goo.gl/M9AS6nB7qibSRaPQ8
Lauri pildid: https://photos.app.goo.gl/HHrSnuaC62UbQ7oT9
Lauri tehtud meeleolukas video: https://www.youtube.com/watch?v=Ek-1RsCotLI
Lauri tehtud gps marsruudi visualiseering: https://www.youtube.com/watch?v=0n7RXGCGBPE
- Ekspeditsiooni nimetus:
- Altai 2019
|