Lettvann (WI2, 180 m), Vemorkbrufoss Øst (WI4, 90 m)

Jääronimine
90...180 m.
Pilvine, soe.

Pildialbum

Veebruari lõpus sõitsime koos Henry, Priidu, Kristiina ja Marisega Norrasse, et tutvuda Rjukani jääronimisega. Paljude arvates on tegu ühe Euroopa parima jääronimispiirkonnaga ning et tallinlased külastavad seda piirkonda praktiliselt iga talv, siis tekkis ka meil kiusatus seda uudistama minna. Temperatuurid olid meie sinna saabudes ebatavaliselt kõrged (päeval kuni 12°) ning mitmed klassikalised kosed ei olnud seetõttu enam jääronimiseks konditsioonis. Sellegipoolest õnnestus meil võtta taanduvast talvest viimast ning ronida 5 sealveedetud päeva jooksul mitmeid põnevaid marsruute.

Teise päeva hommikul otsustasime ronida väga lihtsat multipitch marsruuti nimega Lettvann:

Raja nimi: Lettvann
Raskusaste: WI2
Pikkus: 180 m (3 pitchi)

Rada on läbivalt lauge kaldenurgaga - koormust saavad sisuliselt ainult sääred - mistõttu sobib hästi algajatele esimeseks multipitch jäämarsruudiks. Liikusime kahe autonoomse seonguna: mina ja Henry kahekesi; Priit, Kristiina ja Maris kolmeses seongus. Henry'ga läbisime marsruudi kiiresti ning jõudsime välja üles tee peale. Kolmesel seongul läks veel tund aega: põhiliselt sest sooviti teha esironijavahetusi, mis kolmeses seongus kindlasti pole optimaalne taktika! Sel ajal saime aga Henry'ga ringi jalutada ning pildistada kaugelt paistvat ümbruskonna kõige muljetavaldavamat jääkoske: Juvsøyla (WI6, 150 m).

Kui teine seong lõpuks üles jõudis, seadsime sammud järgmise jääkose poole:

Raja nimi: Vemorkbrufoss Øst
Raskusaste: WI4
Pikkus: 90 m (2 pitchi)

Kohe, kui kose alla jõudsime, saime aru, et selle alumine osa on ainult napilt-napilt konditsioonis: õhuke jää ning selle all voolav vesi. Kuigi oli selge, et esimesed 5 meetrit ei saa usaldusväärset julgestust organiseerida, otsustasime siiski, et see on piisavalt lühike ja lihtne ronimine. Läbisime selle lõigu kiiresti, pärast seda tuli aga juba kvaliteetne jää. Mina ja Henry läbisime raja taas kiiresti (Henry juhtis esimese pitchi, mina teise). Kolmene seong oli rajal tunnike kauem: kaldenurk oli juba järsem ning selleks, et julgestuspunkte tihedamalt panna, otsustasid nad jaotada kahe köie pikkuse raja kolmeks. Kummalisse kohta ehitatud vahejaam pakkus eemalt silla pealt pildistamiseks ilusaid kaadreid! Tervikuna ilus ja nauditav rada.