Matka lehekülg veidi põhjalikuma infoga ning lingiga matkapäevikule ja fotodele:
Suusamatk Lähispolaar-Uuralites
Matkast on väike jutuke ka GO reisiajakirja 2017.a. detsembrinumbris (täispikkuses saab veebist lugeda mõne kuu pärast):
Lugu GO ajakirjas
Logistika
Sisseminek: bussiga Piiterisse, sealt rongiga Moskvasse, Moskvast rongiga Intasse. Intast Trekol-idega Zhelannoe baasi. Väljumine: Trekol-idega Intasse, rongiga Piiterisse, bussiga Tartusse
Marsruut
Zhelannoe baas (660 m) - Naroda tipu katse (tõusime ~1400 m peale) - Karpinski kuru (1A, 1260 m) - Naroda jõe org - Tsentralnõi kuru (1A/1B, 1250 m) - Kar-Kari kuru (1A/1B, 1240 m) - Naroda tipp (1B, 1894 m) - Zhelannoe baas (660 m)
Lühikokkuvõte
Matka plaaniks oli veidi ringi vaadata Lähispolaar-Uuralite keskosas, kus asub Uurali mäestiku kõrgeim tipp Naroda. Tegime ümber Naroda ringi ja tõusime ka tippu, seda küll teisel katsel. Matka käigus oli suuremal osal päevadest kas keskpärane või pigem halb ilm, sageli puhus kõva tuul. Kõige halvem ilm oli Naroda tõusudel, nähtavus väga kehv, tuisk ja kõva tuul. Tundus et talvel on Naroda tipp ja platoo suurema osa ajast tormine, meie oma matka kestel sellist päeva ei näinud, kui tipp poleks olnud pilvedes.
Lume jaotus orgudes oli ebaühtlane, sisse minnes olid rohututid ja pajupõõsad väljas ning lumi kõva või väikese läbivajumisega, Naroda jõe orus aga oli metsasemates kohtades lumi väga kohev ja läbivajumine suur (ilma seljakotita rada ajades põlveni). Seal pidime rada tegema vahepeal kahes grupis, kus kumbki grupp vastavalt 3- või 4-kesi tegi rada ilma kottideta. Metsapiirile jõudes lumeolud paranesid ja sealt Tsentralnõi kuruni oli sõit palju lihtsam. Tsentralnõi ja Kar-Kari vahel oli lumi jälle kõva ning suusatamine lihtne.
Matka kestel oli temperatuur enamasti -10 ringis, kõige külmem öö sai mõõdetud -19 kraadi. Kuna kõigil olid korralikud magamiskotid, siis ahju kütta ei viitsinud, enamus ajast polnud ka millegagi kütta, puid kohtasime vaid Naroda jõe oru pool Karpinski ja Tsentralnõi kurude vahele jääval lõigul. Süüa tegime enamuse ajast priimustel, kaasas oli kaks Primus Omnifuel priimust ja 8 liitrit bensiini mark 95.
Marsruudi kategooria jääb vene süsteemis kuskile II-III kanti, pole täpselt kõike läbi arvutanud kuna suusamatkade kategooriasüsteem on kaunis keeruline. Lokaalsete takistuste ja tõusuvahede pealt peaks hoolimata horisontaalkilometraažist vist andma III kategooria kokku. Summeeritud kõrguste vahe oli 4.6 km, sellele lisanduvad Naroda tipukatse ja tiputõus radiaalina.