Vremena Goda (6c, 125 m)

Kaljumarsruut
125 m
Selge, jahedavõitu, tuuline

Video, pildid ja muljed...

Viibides perioodil 22. juuli kuni 22. august Bezengi alpilaagris, õnnestus mõnedel puhkehetkedel ning alpinistlikeks marsruutideks liialt ebastabiilse ilmaga päevadel vormi hoidmiseks uurida laagri lähedal olevaid sportronimise võimalusi. Kuigi teadsin juba eelmisest korrast (2015 suvi), et baaslaagrist kõigest mõne minuti jalutuskäigu kaugusel on mitmeid lühemaid sport-radasid, tuli meeldiva üllatusena, kui võimalusterohke antud piirkond tegelikult on, pakkudes kvaliteetset ronimist nii ühe köie pikkustel radadel kui ka põnevatel multipitch marsruutidel.

Teine multipitch-marsruut, mille koos Ljošaga läbisime, oli 5 köie pikkune Vremena Goda (6c, 125 m). Rada, mis kannab eestikeeli nimetust "Aastaajad", on temaatiliselt jaotatud viieks köietäieks: Üleminekuaeg, Suvi, Sügis, Talv ja Kevad. Igal aastaajal on oma iseloom, samamoodi igal ronitud köietäiel, ning sellele paralleelile mõtlemine tegi ronimise kahtlemata lõbusamaks.

R0–R1: «Межсезонье» (Üleminekuaeg). 6b+, 25 m. Üles mööda sisenurka kuni esimese rohuga kaetud riiulini, kus paikneb jaam. Tehniliselt väga huvitav ja täpsust nõudev ronimine.
R1–R2: «Лето» (Suvi). 6a, 25 m. Mööda välisnurka ning seejärel piki siledamat seinaosa kuni järgmise jaamani.
R2–R3: «Осень» (Sügis). 5c, 22 m. Mööda hea reljeefiga kaljusid üles-vasakule kuni muruga kaetud riiulini ning sealt edasi üles-paremale järgmise jaamani.
R3–R4: «Зима» (Talv). 6c, 27 m. Mööda negatiivse kaldega diagonaalsuunalist laia off-width pragu, mis moodustub kaljuseina ja sellest eenduva kivilahmaka vahele. Kätele tuleb kasutada mitmeid erinevaid (ja valusaid) praoronimisetehnikaid, samas kui jalad töötavad peamiselt hõõrdumise peal. Võttis üksjagu aega ja käenahka, kuni lõpuks võtmelõigu läbitud sain. Edasi juba mööda lihtsamat slabi kuni jaamani, mis paikneb suure kivilahmaka juures.
R4–R5: «Весна» (Kevad).  6a, 25 m. Mööda pragu otse üles. Lõpus liikuda praost pisut paremale, kõrvaloleva seinaosa peale, et jõuda suurel riiulil paikneva viimase jaamani.

Laskumine viimasest jaamast jalgsi mööda muruga kaetud riiulit 40 meetrit vasakule, kus asub laskumisjaam. Sealt tuleb teha lühike köielaskumine (20 m), et jõuda rohunõlvani, mida mööda rahulikult jalgsi alla ukerdada.

Kokkuvõttes erakordselt vahva marsruut. Võrreldes piirkonna teise tehnilise multipitchiga (Zapah Vetra 6b, 250 m), mis sai läbitud reisi alguses koos Nastjaga, oli seekordne ronimine kontsentreeritum - ronimist oli vähem, kuid kõik köietäied olid oma raskuskategooriat väärt ja enamgi. Köitest sümpatiseerisid eriti esimene (Üleminekuaeg) ja neljas (Talv). Olime mõlemad rahul, et aastaringi ette võtsime :)