 |
Jungfrau, normal route (lõunaseina- ja lääneharja-pidi)
- Tüüp:
- Alpinism, tehniline klass (kõrgused kuni 6000 m)
- Tipu kõrgus meetrites:
- 4158
- Raskuskategooria:
- PD+
- Piirkond:
- Šveitsi Alpid, Berner Overland
- Marsruudi alustamise kuupäev:
- 18.06.2000
- Marsruudi lõpetamise kuupäev:
- 18.06.2000
- Osavõtjate arv:
- 2
- Retke osalejad:
-
- Raskuskategooria grupi hinnangu järgi:
- 2B-3A (vene)
- Marsruudi iseloom:
- Kombineeritud marsruut (kalju + lumi-jää)
- Marsruudi kõrgustevahe meetrites:
- Jungfraujoch kuru pealt (~3450m) on Jungfrau tipuga kõrgustevahe umbes 700m.
- Ilmastikutingimused marsruudi läbimise ajal:
- Ideaalne (päikesepaisteline ja tuulevaikne) ronimisilm, hea nähtavus üle piirkonna.
- Kommentaarid:
V.P.: Väljume hommikul kella 6 paiku Jungfraujoch jaamast. Kuigi ka Garry (kes on Bernis IT-alal töötav uus-meremaalane) ronib Jungfrau otsa esimest korda, on tal erinevalt minust olemas ettekujutus marsruudist. Kõige pealt on pikk rännak piki kinniseid liustikke (hulgaliselt kinniseid pragusid!) ümber mäe, ja lõpuks läheb ronimiseks lääneharja peale. Järsud lume- ja jäänõlvad, tihti on jäänõlval ebastabiilne lumekiht peal - hommikul see veel peab, kuid laskumise ajaks enam eriti mitte. Garry'l on kaasas nn 'snowstack' - pikk profileeritud Al-pulk julgestamiseks lume peal; see leiab ka rakendust, ja mul on meeldiv võimalus veenduda selle töökindluses, kui hakkan koos paksu lumekihiga nõlvast alla libisema (õnneks oli lumevai paigaldatud kindlamasse kohta). Harjal algavad kaljud, ja ma otsustan kassid alt ära võtta - kuid varsti pean need jälle alla panema, sest kaljud on jääs ja üsna libedad. Julgestamist hõlbustavad harja peale teatud intervallidega paigaldatud vertikaalsed raudvarbad.
Tagasi Jungfraujoch jaama (kõige kõrgemal asuv raudteejaam Euroopas) jõuame vähem kui 12 tunni pärast, seega napilt jõuame veel ka viimasele rongile. - Ekspeditsiooni nimetus:
- Nädalavahetuseks Jungfraujoch rongiga mäkke'2000
|