Trapets (3740m), 17. juuli 2001 (Alan Rood + Eveli Habakuk + Meeri Sassian + Viktor Palm)

4) 17. juuli 2001

6) 1-alpinism, tehniline klass
7) Kesk-Kaukasus, Adõlsu org, Zeljonaja Gostinnitsa
8) Trapets (Lõuna Tshot-Tshat), põhjanõlva ja lääneharja pidi
9) Alan Rood + Eveli Habakuk + Meeri Sassian + Viktor Palm (ilma grupijuhita).
10) 2A
11) 3740 m
12) Selge, päikeseline ilm.
13)
14) 2A
15) M.S.: Marsruudile läksime Zeljonaja Gostinnitsast ~6.00, liikusime mööda Djankuat liustikku Trapetsi põhjanõlva alla ja sealt edasi tõus ning kaljumarsruudi algus. Jalutamine kivisel lääneharjal, kuni sandarmiteni. Esimesest sandarmist ja teisest möödusin paremalt ja kolmandast möödusin vasakult, kassid alla ning paarkümmend meetrit lumeharjal ja siis paremale kaljule kuluaarist üles, tipp.
Väljavõte Meeri matkapäevikust:
17. juuli, teisipäev
Lõpuks, pärast mõningast vaidlust, otsustasime minna ka Trapetsile. ZG-st vaadates lame trapetsikujuline mägi, ei midagi erilist - ei olnud seda vaadates tunnet, et vot selle mäe otsa tahan minna. Tõusime poole viie paiku. Eile õhtul sai algajatega kokku lepitud, et väljume pool tundi neist hiljem, et mäel ei tekiks olukorda, kus liiga palju rahvast korraga kokku satub ja liiklus liiga tihedaks muutub. Minek mööda Djankuati liustikku oli raske. Oli raske kuni Trapetsile tõusu alguseni, siis sai vist lihased soojaks ja varahommikuse rammestuse kontidest, igatahes lumenõlval tõustes hakkasin omade eest ära minema ja algajatele järele jõudma. Esimese lõigu lõpus, enne kaljule tõusmist, olin juba nendega koos. Võtsime kassid alt. Nad hakkasid Enokiga kaljule tugiköit organiseerima, leidsin, et mul ei oleks sellel lõigul tugiköit vaja, kui ma nüüd ootaksin ja siis nende järel läheksin saaksin kõvasti kive pähe, sest mägi oli väga pudine. Otsustasin minna omapäi ees. Sain veel juhised Enokilt, et mingu ma ikka otse ning siis hakkasin liikuma arvatava tipu poole. Läksin ja sellest kujunes mul omapäi käimine - nii mõnus, kerge hüpata kiviplaadilt kiviplaadile, siis vahepeal kiviklibul ning lõpuks kalju - nautisin igat hetke. Esimesest sandarmist möödusin paremalt, ka teisest sandarmist sain kenasti mööda, kuid kolmanda juures takerdusin, kas minna vasakult mööda või kuidagi üle, ei saanud päris sotti. Rada polnud näha - proovisin siit ja sealt, üritasin leida loogilist teed, et liiga karmiks kätte ei läheks (ikkagi 2A marsruut, ei tasu karmimale kaljule ronida) - hetkeks mõtlesin teised järele oodata, kuid nad olid niiiii kaugel ja mul oleks väga külma hakanud. Sinna kalju alla päike ei paistnud, seetõttu oli ka kaunis jahe ning kaua paigal istuda ei tulnud kõne alla. Mingi normaalne tee tundus paarkümmend meetrit mööda lund minevat ja siis uuesti kaljule, panin kassid alla ja kõmpisin mööda lumeharja uuesti kalju alla, siis kassid alt ja kuluaari mööda üles ning olingi tipus (kell 9.50). Mõnus adrenaliin oli ikka veres, mõttetult ei riskinud, kuid üksi oli vahepeal tsipa kõhe küll. Tipus olid eelmised käijad - Minskist vist - komme kirja juurde jätnud, sõin kommi, vaatasin Ullutau oru poole, esimestele tippudele, mis kunagi sai tehtud Gumatshile ja Mestiale, pildistasin pilvi ja suslikut ning ootasin (~45 min). Siis (kell 10.35) tulid Alan, Eveli ja Viki - hoopis teist teedpidi, üle sandarmi kuidagi. Tegime veel pilte ja jätsime algajatele pähkleid/rosinaid ja shokolaadi (Minski komme poleks kõigile jätkunud ja kuna ei tahtnud algajate seas meelepaha/konkurentsi tekitada sõime kõik ise ära) tipukirja juurde, Minski omade tipukirja võtsime kaasa. Alla läksin koos teistega rada mööda, kust nad olid tõusnud, enam ei tulnud lumele minna, selle viimase sandarmi seekord ületasime. Algajad hakkasid selleks hetkeks lumelõigu ületamiseks tugiköit panema (tuli välja, et olin kenasti õige raja leidnud) - neil oli veel kaua ronida. Laskusime Gumatshi ja Trapetsi vahelise sadula juurest Djankuati liustikule laskuvat kuluaari mööda ja edasi juba joostes ning "suusatades". Leidsime veel kole kahtlase augu, selle serval oli labidas, põhjas kellegi saabas, konservikarbid ja veel mõned pudinad - nagu oleks keegi endale auku kaevanud ja siis ise lume peale tõmmanud - tea, milleks see hea oli. Alla laagrisse jõudsime kella kahe paiku. Tegime süüa ja päevitasime. Algajate laagrisolijatele andsime edasi mäesolijate palve süüa ja juua keeta. __________
V.P.: Nöör oli meil muidugi kaasa võetud, kuid antud grupi koosseisuga, marsruudi seisundiga ja ilusa ilmaga ei tekkinud meil selle järele kordagi nii suurt vajadust, et tasuks ta kotist välja võtta. Nautisime individuaalset ronimist, igaüks valis endale sobiva tempo ja tee. Oli üks koht, kus nöör paha ei teeks (ronisin ühest sandarmist üle, millest teised vist möödusid), kuid sai ka ilma hakkama. Meeri oli energiat täis ja jooksis teistest pikalt ette, ootas meid juba tipus. Huvitav, et tipukiri oli ka selles tipus aastavanune. Ilusti paistis Trapetsi tipust Djantugan, kuhu plaanisime minna järgmisel päeval. Laskusime siiski kõik neljakesi koos, Gumatsi kuru kaudu.
Ilusa ilmaga oli Trapetsi hari päris mõnus lihtne ja lühike kaljumarsruut - lausa puhkus närvidele :)

16) 4 - kombineeritud marsruut.