FIRNi logo
vjoon

Alpinismitreeningud


"Seikluslikkus ei väljendu ainult kaugetes maades ja mäetippudes, vaid pigem meie valmisolekus vahetada mugavustsoon teadmatuse ja raskuste vastu tundmatutel radadel" (Reinhold Messner)

Hooaja 2017/2018 algus:

Edasijõudnutele: 4. septembril kell 18:00.
Algajatele:
esimene sissejuhatav trenn 18. septembril kell 19:15 (eelnevalt kontakteeruda treeneriga!)
. Et seinapind ja treeningvõimalused on piiratud, siis saame vastu võtta piiratud arvul osalejaid.

Treeningud toimuvad Tartu Ülikooli spordihalli ronimisseinal, lisainfo TÜASK-i kodulehel.

TÜ spordiklubi alpinismitrenni ootame nii uusi huvilisi kui varem alaga kokku puutunud innustunud treenijaid. Alpinismitreeningu eesmärk on lihtne: treenida sihipäraselt ja mitmekülgselt, et valmistuda tulevasteks mäeretkedeks. Siin omandatakse lisaks rohkele ronimisele juurde alpinismitehnikaid, matka- ja päästetehnikaid, samuti teadmisi ja oskusi mägimatkadeks, alpinistlikeks tõusudeks, kaljuronimisteks. Lisaks võimalik osa saada nädalavahetuse matkadest, ronimistest kaljudel ja jääl, treeningutest raskendatud tingimustes. Aasta otsa kestvate trennide ja treeningväljasõitude lõppeesmärgiks on suvine alpilaager mägedes koos esimeste tehniliste mäemarsruutidega instruktori juhendamisel. Kaljuronimistrenn on sobivam neile, kes soovivad lihtsalt ronida.

1. Alpinism: algõpe - ronimistrennid esmaspäeviti ja neljapäeviti kell 19:15-21:30, välitrennid teisipäeviti 18:15-20:00.
2. Alpinism: edasijõudnutele -
ronimistrennid esmaspäeviti ja neljapäeviti kell 18:00-21:30, välitrennid teisipäeviti ja kolmapäeviti kell 18:15-20:00.

Hooajal 2017/2018 viib treeninguid läbi Rees Juurmaa. (roonius.juurmaa [ät] gmail.com; 55638854)


Meile meeldib ronida, eriti vabas looduses, mägedes, kaljudel. Kui võimalik oleks, viiksime kõik treeningud läbi õuetingimustes, looduslikel kaljudel. Meile meeldib matkata, trotsida vahelduvaid ilmaolusid, panna neis oma oskused proovile. Veidi vihma, tuult või pakast – need lisavad vaid asjale vürtsi, see on meile väljakutse. Siseseinal ronimine ja treenimine on hea viis, kuidas tehnilisi oskusi omandada. Ent olulisemaks on nende oskuste realiseerimine looduslikes tingimustes, kaljudel ja jääl. Igal võimalusel me seda ka teeme – ilm ei ole piiravaks teguriks, ronime kaljudel nii märgades oludes ja null-kraadi juures kui suure pakasega talvistes jäistes oludes. Igal võimalusel võtame ette treeningmatku, et harjutada laagritoiminguid ning testida varustuse sobivust ja iseenda valmisolekut nendeks oludeks.

Hea üldfüüsiline ettevalmistus on samuti oluline: jookseme maastikul, matkame, orienteerume. Aeg-ajalt paneme end proovile mõnel vastupidavusalal – suusamaratonidel, jooksumaratonidel, orienteerumisüritustel, rogainidel, seiklusvõistlustel. Need kõik on headeks vahepaladeks ettevalmistusperioodil.

Me januneme uute kogemuste järele. Treeningväljasõidud teistesse ronimispaikadesse, osavõtt alpinismitehnika, matkatehnika ja päästetööde võistlustest valmistavad meid ette võimalikeks ootamatuteks olukordadeks, mis varitsevad meid matkadel, mägedes ja kaljudel.

Õpime:

  • Ronima ülalt- ja altjulgestusega;
  • Kaljuronimistehnikaid ja -põhimõtteid;
  • Ronimiseks vajaminevaid sõlmi;
  • Julgestusvõtteid;
  • Mägedeks vajalikke tehnilisi elemente, võtteid ja teadmisi;
  • Päästetehnikaid.
  • Treeningpõhimõtteid alpinismialaseks ettevalmistuseks;

Meie poolt on olemas:

  • Julgestusvarustus: ronimisvööd, köied, julgestusvahendid jms

Teie peate kaasa võtma:

  • Sportliku riietuse
  • Jalanõud: kerged, pehme tallaga, hästi jalas istuvad (nagu ketsid, tennised). Kõige paremini sobivad muidugi spetsiaalsed ronimissussid.

Välitreeningud:

  • Välitreeningul pöörame rõhku mägedes käimiseks vajaliku üldfüüsise, vastupidavuse ja oskuste arendamisele - jooks, matk lisaraskusega, orienteerumine, talvel ka suusatamine, üldarendavad ja spetsiaalharjutused. Testime isiklikku matkavarustust, imiteerime matkatehnika ja päästetööde situatsioonülesandeid. Treening toimub eranditult iga ilmaga!  Toimumisajad: algajatele teisipäeviti kell 18:15-20:00, edasijõudnutele teisipäeviti ja kolmapäeviti kell 18:15--20:00.

Treeningväljasõidud:

  • Aasta läbi, keskmiselt kord kuus korraldame 1-3-päevaseid treeningväljasõite, -laagreid ja -matku (Eestis, Lätis, Soomes, Poolas), et ronida välitingimustes, rakendades praktikasse kõike siseseinal omandatut ning õppides juurde seda, mida siseseinal lihtsalt õppida ei saa (jääronimine, kaljuronimine mägede spetsiifikast lähtudes)!

Muud huvitavat:

  • Treeninglaagrid, koolitused, individuaalne nõustamine
  • Osavõtt kaljuronimise-, jääronimise-, matkatehnika- ja päästetöödevõistlustest Eestis ja mujal
  • Muud arendavad treeningud ning sportlikud üritused ja ettevõtmised tõsisemalt mägedeks ettevalmistujatele
  

comments powered by Disqus


vjoon tag hjoon