Ryska Scernera (5c), War na Glówny Wierzchotek (5a), Najpiękniejsza Sosna Świata (5b), Dziesieciolecie (5c), Zaciecie z Okapem (5c), Juliet (5b), Romeo (5c)

Kaljuronimine
Kaljumarsruut
10...25 m
Vahelduvate vihmasadudega, jahedavõitu

2017. aasta 7.-8. oktoobril sõitsime koos Henry'ga Lõuna-Poolasse, Góry Sokole nimelise rajooni graniitkaljudele, eesmärgiga võtta osa ronimisfestivalist "Big Wall Sokoly". Tegemist on kaljuronimismaratoniga, kus eesmärgiks on ühe intensiivse ronimispäeva (7 tunni) jooksul läbida võimalikult palju vertikaalseid meetreid. Olin eelneval aastal sellel festivalil osalenud ning sellest jäid vaid positiivsed muljed, seetõttu olin sügisel kindel, et tahan uuesti osa võtta.

Lendasime Münhenisse, rentisime sealt auto ning võtsime suuna Lõuna-Poolasse. Piirkonda olid hiljaaegu raputanud sügistormid ja tee peale olid langenud mõned puud, aga see ei kõigutanud meid karvavõrdki, sest meile kahele on see juba mägedes käies harjuspärane, et meid (eelkõige Henry't) jälitavad pidevalt rasked vihmapilved ja 20 m/s tuul. Jõudsime pärast keskööd kohalikku kämpingusse. Asjaolu, et me olime festivalieelsel õhtul ainsad, kes kohale olid tulnud, tundus ehk natuke üllatav, aga me ei teinud sellest suuri järeldusi. Panime ikka telgi üles, sõime õhtust ja viskasime enne magamaminekut pilgu peale festivali Facebooki lehele. Värskeima postituse juures jäi muidu võimatult raskestihääldatavast poolakeelsest tekstist silma fraas "fatalne prognozy" ja postituse all olevad kurvad emotikonid. Lõpuks viisime otsad kokku: festival jäeti halva ilma ja korraldajate haigestumise tõttu ära ja kaks kohalesõitnud eestlast olid ainukesed, kes teadet kätte ei saanud. Seega võisime juba üksteisel kätt suruda ja õnnitleda end festivali võitmise puhul. Pärast meid oli tükk tühja maad.

Kuigi ilmaolud ja kaljude niiskus seadsid radade valikule omad piirangud, ronisime kokkuvõttes ikkagi kahe päeva jooksul ja hoovihmade vahepeal 7 rada. Kõik altjulgestuses ja oma julgestuspunktidega. Vaprate sõduritena ei näidanud me kordagi üksteisele oma pettumust välja ning ainsad pisarad valasime siis, kui keegi ei näinud - lausvihma käes märgadel kaljudel kahlates ja seda laulu ümisedes.