Petite Aiguille Verte, mööda põhjaseina, D+

Alpinism, tehniline klass (kõrgused kuni 6000 m)
Tipu kõrgus meetrites:
D+ (M4+)
Chamonix, Mont Blanci massiiv, Prantsusmaa
10.03.2017
  • Henry Patzig
  • Rees-Roonius Juurmaa
Kombineeritud marsruut (kalju + lumi-jää)
230 m
Selge, jahe, kohati tuuline.

Video, pildid ja muljed

Äkitselt paranenud ilmaoludes otsustasime kasutada võimalust ning läbida lühike, kuid mõnusalt tehniline marsruut nimega "Goulotte Pépite", mööda Petite Aiguille Verte'i põhjaseina. Marsruudi eeltöö tegemiseks oli aega tunduvalt vähem, kui soovinuks, ent antud olukorras oli see sisuliselt meie ainus valik. Tavatingimustes on tegu kombineeritud marsruudiga, kus on lõiguti jääd. Olime aga juba aru saanud, et jäätingimused on käesoleval hooajal kehvad, mistõttu võtsime küll mõned jääpuurid kaasa, kuid arvestasime, et reaalselt peame olema valmis kuivadeks tingimusteks ning rohkeks drytoolimiseks. Läksime üles Grand Montets' tõstukijaama, kust omakorda Petite Aiguille Verte jalamile viis meid 15-minutiline jalutuskäik. Alustasime ronimist kell 12:30.

Et aeg surus takka, otsustasime esimesed 3 köietäit ronida üheaegses liikumises ning vaid võtmelõigu läbida vahelduvjulgestuses.

R1 - R3: 180 m, 70°-85°. (Rees) Üheaegselt ronides mööda lumega kaetud, kuid hea reljeefiga kaljuseina (M3+).
R4: 50 m, 80°-90°. (Rees) Mööda järsku, kohati lahtiste kividega kulaari (M4+), mis viib välja otse harjani. Sealt edasi on mööda tehniliselt lihtsaid kaljusid võimalik liikuda tipuni.

Harjale jõudsime kell 16:45. Eelnenud võtmelõiku läbides oli üks ronimisköitest saanud lahti kukkunud kiviga kahjustada - tõestamaks veelkord kahe köiega ronimise vajalikkust! Soojendasime natuke oma jäätunud nägusid ja sõrmi mõnusa talvepäikese käes ning asusime laskuma mööda lihtsat lumenõlva. Selleks ajaks polnud ümbruskonnas enam ühtegi hingelist. Ilus selge taevas ja päikeseloojang - mäed olid meie päralt. Laskusime kiirustamata, ammutades seda kõike võimalikult palju endasse. Alla orgu jõudes oli juba taevas täiskuu.