Alaudin, mööda lõunakontraforssi, 4A

Alpinism, tehniline klass (kõrgused kuni 6000 m)
Tipu kõrgus meetrites:
4A (vene r.k.)
Fan, Pamiiri-Alai, Tadžikistan
19.07.2016
  • Oleg Miroshnikov (grupijuht)
  • Anastasia Bosiha

3) Kasutatud julgestuspunkte: 17
- Klemme: 2
- Frende: 15

4) Taktika: Et tegemist oli juba küllalt järsu ja kohati napi reljeefiga kaljumarsruudiga, kandis esironija (Pavel) ronimissusse. Taktikaliselt oli põhiline toimetada uus köis võimalikult kiiresti edasiliikumiseks esimesele. Selleks ei tõusnud viimane (Rees) mitte tugiköiel lisajulgestusega, nagu ülejäänud, vaid ronis ülaltjulgestuses, kusjuures sama köie ülemine ots liikus juba esironijaga edasi. Meeskonnatöö küllaltki kiire ja sujuv.

5) Marsruudi tehniline kirjeldus:

- Marsruudi profiil
- Marsruudi skeem UIAA-sümbolites

Lähenemine: Telkimisplatsilt tõus mööda matkarada kuni Alaudini kuruni (4000 m). Mööda kuru harja hoida suunaga paremale: mööda moreeni, ümber kaljusaare ja veel üles-paremale mööda moreeni, kuni Alaudini lõunakontraforsi seinaosa jalamini.

R1 – R2 Mööda sisenurka 40 meetrit üles, kuni riiulil paikneva jaamakohani (kaljurahn)
R2 – R3 Mööda liigendatud seinaosa 50 meetrit. Jaam ümber kaljurahnu.
R3 – R4 Mööda seinaosa 35 meetrit, hoides karniisist vasakule poole. Jaam ümber kaljurahnu.
R4 – R5 Mööda laia kuluaari kulgevat sisenurka 40 meetrit üles. Jaam ümber kaljurahnu.
R5 – R6 Mööda sisenurka 35 meetrit üles, kuni riiulil paikneva jaamakohani (frendid).
R6 – R7 Mööda sisenurka veel 35 meetrit üles, jõudmaks «Purjele» - Alaudini lõunakontraforsist esilekerkiva purjekujulise kõrgendiku harjale. Jaam ümber kaljurahnu.
R7 – R8 Horisontaalse traaversiga 40 meetrit vasakule, jõudmaks «Purje» tipus asuva laskumisjaamani (2 polti).
R8 – R9 Laskumine «Purje» tipust 25 meetrit alla-paremale, «Purje» ja Alaudini tipuharja vahelisse sadulasse, kuhu mahub mugavalt mitte üle 3 inimese. Jaam frendidest.
R9 – R10 Sadulast mõni meeter alla-vasakule moreeniga kaetud riiulile, kust omakorda 25 meetrit üles mööda liigendatud sisenurka järgmise jaamakohani (kaljurahn).
R10 – R11 Mööda liigendatud seinaosa 20 meetrit üles, hoides karniisist vasakule.
R11 – R12 Mööda lauget sisenurka ja lihtsaid kaljusid 60 meetrit üles. Jaam ümber kaljurahnu.
R12 – R13 Mööda moreeniga kaetud kuluaari ja lihtsaid kaljusid 80 meetrit kuni tipuni.

Laskumine: mööda Alaudini edelakuluaari, 2A.

Kokkuvõte: Marsruudi võtmelõigud ei ole tehniliselt rasked, pigem psühholoogiliselt – on mõningaid väheusaldusväärse julgestusega lõike, kus napib reljeefi. Marsruut sobib nii vähemkogenutele kui ka sportlikele gruppidele treeningmarsruudina enne raskemaid tõuse. Riiulitel ja jaamakohtades võib olla lahtiseid kive – vaja on olla ettevaatlik, et neid mitte kaaslaste pihta kukutada või organiseerida ebausaldusväärset jaama.