Severnaja, mööda põhjaharja, 2B

Alpinism, tehniline klass (kõrgused kuni 6000 m)
Tipu kõrgus meetrites:
2B (vene r.k.)
Fan, Pamiiri-Alai, Tadžikistan
18.07.2016
  • Oleg Miroshnikov (grupijuht)
  • Anastasia Bosiha

3) Kasutatud julgestuspunkte: 19
- Klemme: 1
- Frende: 18

4) Taktika: Grupp liikus kahe kolmese seonguna. Kõik, ka esironija (Rees), ronisid saabastega. Kiiremaks edasiliikumiseks julgestas seongu keskmine korraga nii esimest kui kolmandat numbrit. Meeskonnatöö kiire ja sujuv.

5) Marsruudi tehniline kirjeldus:

- Marsruudi profiil
- Marsruudi skeem UIAA-sümbolites

Lähenemine: Telkimisplatsilt tõus mööda matkarada kuni Alaudini kuruni (4000 m). Mööda kuru harja minna kuni Severnaja tipu kaljudeni. Jõudnud kaljudeni, tuleb kuru harja ülemisest punktist minna mõni meeter paremale – seal asub marsruudi alguspunkt, tähistatud sümboliga «M» .

R1 – R2 Marsruudi algusest 10 meetrit üles mööda seinakest, seejärel 10 meetrit paremale mööda riiulit, pärast mida läbida vasakul asetsev väike seinake, mis viib järgmise jaamakohani (kaljunaelad).
R2 – R3 Mööda järsku sisenurka, kus on paar vana kaljunaela, kuni 25 meetri pärast jõuab riiulil paikneva jaamakohani (kaljurahn)
R3 – R4 Mööda sisenurka 25 meetrit üles, kuni riiulil asetseva jaamakohani (kaljurahn).
R4 – R5 Mööda riiulikestega liigendatud seinaosa 35 meetrit üles, hoides ülekaldega seinaosast paremale, kuni jõuab põhjaharjal paiknevale riiulile, kuhu saab teha jaama (kaljurahn).
R5 – R6 Suund jaamast vasakule mööda riiulit, kuni jõuab «auguni» - kitsas kamin, mis on pealt kiviplaadiga suletud. Läbinud «augu», tuleb ületada paremal asetsev seinake, mis viib järgmise jaamakohani (kaljunaelad).
R6 – R7 Suunaga vasakule-üles tuleb läbida 35 meetrit lihtsat seinaosa kuni jõuab tipueelse seinakese jalamile.
R7 – R8 Mööda siledat 45° seina 10 meetrit kuni tipuni.

Laskumine: Severnaja tipust kuni tipueelsele riiulile laskumine mööda tugiköit. Edasi üheaegne liikumine mööda mäe idaharja lõunapoolsel nõlval paiknevat kitsamat kuluaari, mis suubub lõpuks põhjapoolsel nõlval asuvasse laiemasse kuluaari. Mööda seda 2 x 50m laskumist tugiköiel. Pärast seda jalutuskäik laagrisse mööda moreennõlva.

Kokkuvõte: Tore marsruut grupi koostöö harjutamiseks. Vanasti oli tegu 4. raskuskategooria tõusuga, kuid hiljem hinnati see ümber raja väikse pikkuse tõttu. Võtmelõigud marsruudi esimeses pooles nõuavad igal juhul kontsentreeritud ronimist.