Pioner, lõunaseina vasak osa, 3B

Alpinism, tehniline klass (kõrgused kuni 6000 m)
Tipu kõrgus meetrites:
3B (vene r.k.)
Tujuk-Su, Tjan-Shan, Kasahstan
05.02.2016
  • Nurali Zhanbõrbajev (grupijuht)
  • Ernests Cunculis
  • Rees-Roonius Juurmaa
Raskuskategooria grupi hinnangu järgi:
3B
Kombineeritud marsruut (kalju + lumi-jää)
360 m
Soe, selge, päikseline

Asusime teele kell 6.00 - Ernests, mina ja Nurali. Juba öise tähistaeva all kõndides oli tunne, et päev tuleb soe ja selge. Marsruudi algusse, Pioneri lõunaseina alla, jõudsime kella 8.30 paiku. Kui tee joodud ja suupisted näksitud, asusime ronima. Kell näitas siis 9.15.

Esironijaks oli Rees. Kombinatsioon ronimissussidest ja kohalikult turult ostetud koeravillastest sokkidest toimis suurepäraselt. Esimene köis (25m, 75°, III) kulges mängeldes. Teine köis (30m, 90°, IV), mis oli raja võtmelõiguks, õnnestus samuti pika mõtlemiseta. Raskeimaks kohaks sisenurgale järgnenud "slab", mida mööda traversseerides tuli jõuda kaminani, sealt üles ning mööda ülekaldega, kuid hea reljeefiga, sisenurka edasi järgmise jaamakohani. Jaamakoha all tuleb sellistel marsruutidel silmas pidada paari-kolme iidset kaljunaela, mis tuleb alati haamriga üle kontrollida ning reeglina kasutada lisaks oma julgestuspunkte. Järgmine köietäis (45m, 65°, III) oli eelnevatest lihtsam, kuid pikem. Seinaosa viimane köis (40m, 75°, III) möödus samuti tõrgeteta, kuigi võimalusi julgestuspunktide panemiseks üldiselt ei olnud. Kui kõik seinaosa lõppu olid jõudnud, oli kell 11.30.

Edasi pistsime rauakola kottidesse, Rees vahetas sussid saabaste ja kasside vastu, puhtisime kolmest köiest kaks tükki kokku ning asusime kolmandaga edasi liikuma - üheaegses liikumises kuni tipuni välja. Selleks tuli liikuda žandarmini, ületada kuluaaride süsteem, üks kamin, liikuda mööda lumenõlva ja harja ning ületada veel üks žandarm (400m, I-II), jõudmaks valja 1B rajani, mis viis tipuni (120m, I).

Pioneril seisime koos kella 13.00-ks. Nautinud mõnda aega imeilusat ilma, joonud teed ja söönud šokolaadi, asusime laskuma mööda tuttavat 1B marsruuti. Alla laagrisse jõudsime rahulikus tempos laskudes kella 15.20-ks.

Alpilaagri muljed, pildid, video...