Oktjabrjonok, loodehari, 2B

Alpinism, tehniline klass (kõrgused kuni 6000 m)
Tipu kõrgus meetrites:
2B (vene r.k.)
Tujuk-Su, Tjan-Shan, Kasahstan
03.02.2016
  • Rees-Roonius Juurmaa (grupijuht)
  • Ernests Cunculis
Raskuskategooria grupi hinnangu järgi:
2B
Kombineeritud marsruut (kalju + lumi-jää)
750 m
Selge, päikseline, tuuline

Laagrist hakkasime liikuma kell 6.00. Marsruudi algusse jõudmiseks tuli matkata mööda teed suunaga Mõžõlki ilmajaama poole, pöörates vasakule vahetult enne Oktjabrjonoki kolme bastionini jõudmist. Sealt edasi viis tee mööda lumekuluaari otse üles. Hoides lume all oleva taimestiku ligi, sai vältida potentsiaalselt laviiniohtliku lumenõlva keskosa. Kuluaar lõppes "Rohelise sadulaga", kuhu jõudsime kella 7.30-ks. Seal sidusime end köide ning alustasime Reesi juhtimisel üheaegses liikumises ronimist mööda mäe loodeharja.

Esimesed 250m kulgesid mööda I kategooria lihtsaid kaljusid. Seejärel jõudsime välja kaldus žandarmini, mille alt läks "renn", mida mööda tuli pisut alla ronida, et seejärel tõusta taas harjale. Järgnes 200m (II-III) ronimist, hoides kahte suuremat žandarmi ületades vasakule poole harja. Teise, ülekaldega, žandarmi alguses oleva kaljunaela järgi tunneb ära koha, kust keerata vasakule - riiulile, kust pääseb sisenurga ja veel ühe kamina kaudu tipu jalamile. Pärast kaminat lahutab veel tipust vaid 80m (II) ronimist mööda plaatjat seinaosa ning harja. Tippu jõudsime kell 9.50.

Laskusime mööda standardset laskumisteed Oktjabrjonoki kõrvaltipust - 25m topeltköiel ning ulejäänu juba surfates mööda lumekuluaare, kuni alla teeotsani. Tagasi laagrisse jõudsime kella 11.30-ks.

Alpilaagri muljed, pildid, video...