Izõskatel, Bogoljubovi marsruut, 2A

Alpinism, tehniline klass (kõrgused kuni 6000 m)
Tipu kõrgus meetrites:
2A (vene r.k.)
Ala-Artša, Tjan-Shan, Kõrgõstan
14.07.2014
  • Saulius Saikauskas (grupijuht)
  • Andres Vilgota
  • Rees-Roonius Juurmaa
  • Robi Roht
Raskuskategooria grupi hinnangu järgi:
2A
Lumi-jää
600 m
Jahe, pilvine, tuuline.

Grupp startis Korona laagriplatsilt (3800 m) kell 08:00. Kõigepealt tegime 200 m tõusu piki Korona liustikku, mis lahutas meid marsruudi alguspunktist. Hetkest, kui võis hakata aimama liustikulõhesid, liikusime edasi seongutes: Robi ja Saulius omavahel ning Rees ja Andres üheskoos. Marsruudi alguspunktiks oli otse liustiku kohal kõrguv 60-meetrine jääsein.

Saulius ronis altjulgestuses ees, tegi üles jaama ning julgestas Robi järgi. Robi omakorda kinnitas üles jõudes tugiköie, mida kasutades teine seong aja kokkuhoiu mõttes üles tõusis. Edasi kulges rada mööda järsku ja tuultele avatud lumeharja, ühel pool varisemisohtlik lumekarniis, teisel pool jäine nõlv. Võimalusi julgestuspunktide tekitamisesks polnud. Liikusime vaid seongus, kirka igal sammul tugevasti lumme surutud, ning andsime endale aru, et eksimisruumi pole. Tippu jõudsime kell 12:00.

Kui tipukiri turvalisse kohta poetatud sai, alustasime tagasiteed. Selleks valisime pisut erineva marsruudi. See nõudis nii ronimist kui topeltköiel laskumist, kusjuures viimasel topeltköiel laskumiseks ehitasime jääseinale Abalakovi jaama. Marsruudi lõpp-punktist laagripaigani liikusime mööda hommikul tõustes tuldud teed.