Mägimatk
  • Kairi Kiik
Lumi-jää
Vahelduv: pilvine, tuuline, päikseline
3. märts - õhtupoolikul jõudsime Imandra jaama, panime u. kilomeetri kaugusel metsas laagri püsti.
4. märts - mööda Meridionalnaja jõge üles, laager Tšasnajoki jõe suudme kandis metsapiiri lähedal.
5. märts - radiaal Ida-Arsenjevi kurule (1030m, 1A). Ilm udune ja pilvine, kurul kõva tuul. Nõlv kõrgemal jäine ning suusaga oli väga raske pidamist hoida.
6. märts - üle   Lõuna-Tšorgorri (851m, kat-ta) Kunijoki orgu, laager metsapiiril leitud laagrikohas. Laskumine oli väga mõnus ja sai pikka liugu nautida. Selletõttu naasesime hommikul kottideta, et seda korrata. Pilt
7. märts - mööda Kunijoki orgu Umbozerski kuru alla, laager endises külakohas.
8. märts - naistepäev! Üle  Umbozerski kuru (527m, kat-ta) Kaskasjunjoki orgu metsapiirile. Tuiskav, tuuline, lörtsine ilm, õhtul lai lumesadu, tugev tuul, tuisk.
9. märts - väljas purgaa, tuul, lumi, pilves. Tossutasime priimusel teed ja passisime telgis.
10. märts - plaanisime ületada  Lõuna-Ristšorri (895m, kat-ta). Sinna jõudmiseks läbisime ühe kanjoni, kuhu oli kõvasti lund kogunenud ning oru järskude tõusude ja langustega täitnud. Lisaks kalju olid servadel  üpriski suured karniisid, mis olemise kõhedaks tegid.  Kurul oli jäine ja kivine, kõva tuul, kuid ilm päikseline. Laskusime esmalt jalgsi ja kui kalle meeldivaks muutus panime suusad alla ning saime pika liu. Päikseloojangul jõudsime tagasi Kunijoki orgu. Öösel virmalised!
11. märts - Kunijoki orgu mööda vaikselt Petreliuse mäe poole, laager metsapiiril. Virmalised! Ilm väga ilus, selge, õhtul vahepeal veidi pilves.
12. märts -  Lääne-Petreliuse kuru (846m, 1A). Minek oli üpriski järsk ja jäine. Vahepeal liikus meist mööda üks Peterburi matkagrupp, kelle  jälgedes me siis kurule jõudsime. Kuna ilm oli ilus ja aega ka veel oli otsustasime kurusadulalt ka  Petreliuse tippu ronida (1141m, 1B). Tipp oli Hibiinidele kohaselt suur platoo, mille kõrgemat kohta raske määrata. Edasi läksime üle  Ramzai kuru (743m, kat-ta). Ööbima jäime Väike-Vudjavri järve äärde. Ilm ilus, selge.
13. märts - radiaal  Geograafide kurule (842m, 1B), edasi 25. kilomeetrile ja sealt bussiga Apatitõsse. Õgisime Apatitõ raudteejaama kohvikus ära kogu tatra.