Chimborazo, normal route

Kõrgalpinism (kõrgused üle 6000 m)
Tipu kõrgus meetrites:
PD
Ecuador, Andid
10.06.2009
15.06.2009
  • Mikk Ga¹kov (Jõudis kõrgusele: 6225m)
  • Hendrik Proosa (Jõudis kõrgusele: 6100m)
  • Kairi Kiik (Jõudis kõrgusele: 6000m)
Raskuskategooria grupi hinnangu järgi:
PD
Lumi-jää
1500 meetrit
Ilm esimesel tipukatsel väga külm ja tuuline, teisel tipukatsel ilus, veidi tuuline
Meie plaan oli liikuda edasi vaikselt ja rahulikult ning teha maksimaalselt aklimatti. Esimene laager peale bussi pealt maha hüppamist oli umbes 4500 m kõrgusel. Järgmisel päeval (11. juuni) jõudsime lõuna paiku esimesse, nn. Carrelli hütti (4850 m) ja varsti peale seda ka Whymperi hüti (5000 m) juurde. Panime laagri püsti Whymperi hütist paarkümmend meetrit kõrgemal, rusuväljal, kust avanes kena vaade Chimborazo idanõlvale.

12. juunil tegime aklimatitõusu harjale umbes 5500 meetri kõrgusele, kus leidsime sobiva laagrikoha. Plaan oli tipu ründamiseks laager viia võimalikult kõrgele. Järgmisel päeval, 13. juunil, kolisime laagriga harjale 5500 meetri kõrgusele ning järgmised 2 ööd ööbisime seal. Laagrikoht oli seal hea, harjast üle ja kümme meetrit allapoole, kena tasane plats väga ilusate vaadetega tipule ja liustikule.

Esimesel katsel oli väga külm ja tuuline ilm ning pöörasime külma pärast umbes 6000m peal kõik kolmekesi tagasi. Teisel tipukatsel käisime Mikuga kahekesi, kuna rinnus hakkas torkima, pöörasin umbes 6100 m peal tagasi, Mikk jõudis Chimborazo madalamale tipule, nn. Ventimilla tipule, mille kõrgus on 6225 meetrit. Kuna ta kaotas päikeseprillid ära, siis pidi sealt tagasi pöörama.

Samal päeval tulime mäest alla ja jõudsime õhtuks Riobambasse.